We zijn er!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Jeetje, waar moeten we beginnen...twee dagen onderweg en al een heleboel meegemaakt. In het kader van 'bij jullie gaat toch altijd wat mis', laten we daar maar mee beginnen. Want er is al behoorlijk wat misgegaan ;-)

Na een prima vlucht kwamen we aan op het vliegveld van Johannesburg. Een graad of 7, dus de overgang was groot! In de aankomsthal stonden veel mannen bordjes met namen in de lucht te houden. Namen van mensen die ze naar hun hotel of verblijfplaats zouden brengen. Als het goed was, dan zou er voor ons ook een meneer met een bordje staan, maar die konden we zo snel niet vinden. Na een half uur het hotel maar eens gebeld en na wat gebrekkig Engels leken ze te begrijpen dat ze iemand onze kant op moesten sturen. Weer een half uur later, nog niemand, dus nog maar eens gebeld. Bleek er in het weekend helemaal niemand te werken op de shuttleservice, dus we hadden voor niets zitten wachten! Dan maar een taxi, dus om 23.30 uur kwamen we eindelijk in het hotel aan. Gelijk maar even gevraagd of de huurauto al was afgeleverd....huurauto....daar wisten ze niks van.

Probleem 2 dus! Zonder huurauto hebben we toch wel een groot probleem. Vanmorgen heeft Chester meerdere malen met de verhuurbedrijf aan de lijn gehangen en we hopen dat we morgen worden opgehaald om alsnog naar onze huurauto te worden gebracht...laten we daarvoor duimen!!

Omdat problemen altijd in drieën lijken te komen werd er nog een schepje bovenop gedaan. We kregen een mail van het guesthouse in Oudtshoorn. Ze zijn failliet gegaan, dus onze reservering kwam bij deze te vervallen...dat kon er ook nog wel bij! Vanavond maar op de gok een ander hotel uitgezocht, maar volgens mij hebben we een goede vervanger gevonden!

Goed, genoeg ellende nu...laten we nu maar eens vertellen hoe prachtig Zuid-Afrika is! Vandaag een klein stukje mogen ontdekken door middel van een citytour door Johannesburg en Soweto. Soweto heeft twee gezichten. Aan de ene kant de mooie bezienswaardigheden en de rijke cultuurhistorie die je aan alle kanten hoort, proeft en ruikt en aan de andere kant de arme arbeiderswijken, de rotzooi op straat en de bedelaars. Heel indrukwekkend om te zien. Het huis van Mandela was een ware publiekstrekker. Helaas konden we het alleen van de buitenkant bekijken en was er geen tijd om naar binnen te gaan.

Waar we wel naar binnen zijn geweest is het apartheidsmuseum. Bij de ingang wordt je al even stil, want daar wordt al pijnlijk duidelijk hoe verschrikkelijk de tijd van de apartheid moet zijn geweest. Twee gescheiden ingangen. Eén voor de blanken, één voor de niet-blanken. Door middel van filmpjes, foto's en bewegende beelden kreeg je een kijkje in het leven van de mensen, daar wordt je wel even stil van...

Na de tour nog even wat gegeten in de stad en daarna zouden we opgepikt worden door de taxichauffeur die ons eerder die middag naar de stad had gebracht. Nu kwam hij echter niet alleen...zijn hele familie zat ook in de auto. Keiharde muziek, Afrikaans geratel waar we geen woord van konden verstaan, maar ach...het was best gezellig :-)

Nu zijn we weer in ons hotel en gaan we ons voorbereiden op een lange autorit morgen. In ongeveer 5,5 uur hopen we de volgende bestemming te bereiken...het Kruger park!! We zijn ontzettend nieuwsgierig naar het eerste dier dat we gaan spotten! We hebben onze verrekijker en camera in ieder geval in de aanslag!

Jullie horen snel weer van ons! Xx

• 20 Juli 2014 - 22:43

Gerda En Cor:

Lieve Chester en Irene

Wij zijn net terug uit Maastricht. Geweldige avond met Andre Rieu gehad.
    En net jullie verslag gelezen. Jullie hebben idd al veel meegemaakt op jullie eerste dag.
    We hopen wel dat er morgen voor jullie een auto geregeld is,anders word t wel erg improviseren voor jullie.
    We duimen met jullie mee dat t gaat lukken.
    Goed dat jullie ook nog een ander hotel hebben kunnen regelen.
    Leuk verhaal van die taxichauffeur die jullie kwam ophalen met de hele familie haha
    Tocht door Johannesburg klinkt ook overgetelijk zeg. Veel indrukken op zo n 1e dag
    T weer hier is nu gelukkig wat minder warm. Scheelt 10gr met gisteren. Was in Maatricht wel 36gr.

Succes met jullie lange autorit morgen naar Phalaborwa.
    Nou we gaan t weer horen van jullie. Lieve groetjes van ons. XXX

• 21 Juli 2014 - 20:39

Arjan Robben:

Leuk

• 21 Juli 2014 - 20:41

Robbin Van Persie:

Ja inderdaad leuk!

• 21 Juli 2014 - 20:57

RoanDion:

Holla jullie zijn aangekomen(ook in gewicht als jullie te veel eten). Ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben.

X Roan en Dion

• 21 Juli 2014 - 21:14

Jen:

Hi Ches en Ireen,

Wat een belevenissen de eerste 48 uur zeg! wij kunnen ons voorstellen dat al die indrukken even een plekje moeten krijgen. Ach, denk maar zo...jullie maken nu al veel meer mee dan als jullie een met strakgeplande groepsreis mee waren gegaan ;-) Wel op de beestje op de weg letten hè Ches ;-)?!

Geniet maar lekker van jullie mooie guesthouse. Even bijtanken van alle Afrikaanse avonturen. En morgen naar het Krugerpark, zijn heel nieuwsgierig wat jullie allemaal gaan tegenkomen.

Heel veel fun en geniet!

Veel liefs en een dikke kus uit Castricum

P.s. De voetbalhelden die een berichtje hebben achter gelaten kennen jullie wel ;-)

• 21 Juli 2014 - 21:19

Roan :

Inkoop dat jullie nog leuke dingen gaan beleven

• 22 Juli 2014 - 12:09

Floor :

Hey vakantiegangers,

Dat gaat al lekker daar dus! Hopelijk intussen per huurauto en op schema in het Krugerpark aangekomen. Wat hebben jullie al gespot aan wildlife?
    Kan me nog herinneren dat wij bij de eerste impala helemaal uit ons dak gingen en foto's bleven maken, uiteindelijk zie je er zoveel dat je er niet meer voor stopt, haha! Maar de grote beesten bleven echt geweldig om te spotten, je weet nooit wat de dag brengt!
    Heel veel plezier!!
    Liefs, Floor

• 25 Juli 2014 - 19:34

Annelies:

Wat een pech in de eerste Afrikaanse uurtjes! Maar je moet maar zo denken, deze verhalen doen het goed bij de thuiskomst :D

De foto's zijn prachtig en de verslagen die jullie schrijven ook. Dit is een goede pré-honeymoon zo te lezen! Geniet nog lekker met z'n tweetjes van alle mooie dingen die jullie nog gaan tegenkomen.

Liefs, Annelies