Krugerpark, part 1! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Krugerpark, part 1! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Krugerpark, part 1!

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Even een korte update over gisteren voordat we gaan vertellen over de geweldige dag die we hebben gehad in het Krugerpark.

Gisterochtend zouden we om 8.30 uur opgehaald worden door de verhuurmaatschappij van de auto. Wij stonden keurig klaar, maar al wie er kwam...niemand. Na veel heen een weer bellen en een uur later dan afgesproken werden we dan toch opgehaald. Eindelijk kregen we onze auto! Het beloofde een pittig ritje te worden ;-)

Onderweg de achterbumper eraf gereden door een dode geit, die chester aan had gezien voor een haas. Gelukkig kon de bumper er weer opgezet worden, maar vraag niet in welke staat. Met flink wat bloedspetters en stront op de gehele achterkant van de auto konden we onze weg weer vervolgen. Onderweg de eerste wilde dieren gezien! Een groep van ongeveer 10 giraffen, een kleine impala en twee bavianen die de weg overstaken...super gaaf!! De laatste 10 kilometer reden we over een stuk weg wat je eigenlijk geen weg kon noemen. Het waren allemaal kuilen met daartussen stukjes asfalt. Niet echt prettig om op te rijden, we zaten met zweethandjes in de auto. Gelukkig veilig aangekomen in ons volgende guesthouse. Het is hier prachtig, echt Afrikaanse stijl.

Na een goede nacht slaap stond de wekker vanmorgen om 5.25 uur. We wilden vroeg het Krugerpark in, want dan zijn de dieren erg actief. Nou, dat bleek! We hebben ontzettend veel verschillende dieren gezien en ook vele daarvan van behoorlijk dichtbij. In het begin waren we al wild enthousiast bij een kleine vogel, maar het gevoel dat we kregen bij het eerste grote beest was ongelooflijk! Zo spannend om door dat park te rijden en niet te weten wat zich om de volgende bocht zou begeven...het was fantastisch! We kregen al snel door dat je enorm afhankelijk bent van momentopnamen. Het ene moment staat een dier perfect voor je camera, het andere moment is het alweer in de bosjes verdwenen. Twee keer zijn er dieren voor onze auto langs gerend, dat was zo gaaf! Drie rennende giraffen en aan het einde van de dag een groep buffels, wat een kick gaf dat!

Brengt ons gelijk bij 'The big five'. De score staat na vandaag op twee. De olifant en de buffel kunnen we afvinken op de lijst. Morgen rijden we door naar hazyview en gaan we een ander deel van het Krugerpark bezoeken. We hopen daar weer andere dieren te gaan spotten dan we vandaag al gezien hebben. We hebben er in ieder geval erg veel zin in!

Morgen zullen we weer een verslag maken en dan van Krugerpark part 2!

• 22 Juli 2014 - 22:46

Danielle:

Wat onwijs leuk om het allemaal te lezen/volgen en nu al de prachtige foto 's te zien!!! Ongelofelijke ervaring lijkt me... Blijf lekker genieten!! X van ons

• 22 Juli 2014 - 23:38

Gerda En Cor:

Wat geweldig is t toch, dat jullie ons via dit reisverslag, zo weten te betrekken bij jullie jungle-book.
    Prachtige foto s. we spreken jullie morgen weer. Dikke kus voor jullie van ons XXX

• 23 Juli 2014 - 10:53

Jen:

Wat gaaf!!!!!
    Jullie zijn vast heeeeeel blij met jullie camera :-)! Prachtige foto's, wat een mooi dieren allemaal.
    Veel plezier met het spotten op deze nieuwe dag!

Liefs en dikke kus van ons

• 04 Augustus 2014 - 20:46

Rene Boots:

Haha wat een kannibaal die vriend van je.. Maar wat een topfoto's zeg.
    Echt hele mooie beelden, kun je niet wat kleins mee terug nemen?

Heel erg benieuwd naar de volgende verslagen en foto's.

Have fun! X