Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Panorama route

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag een kort verslag van onze belevenissen. Om 9.00 uur vertrokken om de panorama route te rijden. Een route door een prachtig berglandschap met een aantal highlights die we graag wilden zien. De eerste stop was bij 'de drie Rondavels'. Drie ronde bergtoppen die ook wel bekend staan als de drie zusters. Ze zijn zo bekend geworden door hun vorm, omdat ze lijken op traditionele Afrikaanse hutten.

Daarna zijn we doorgereden naar 'the Bourke's Potholes'. Door de sterke stroming van de rivieren is zachter rotsgesteente uitgesleten. Door deze stroming zijn er diepe gaten (potholes) ontstaan.

De volgende bezienswaardigheden op de kaart waren de Berlin waterval en de Lisbon waterval. Wat blijft dat toch een geweldig geluid, het naar beneden kletteren van zoveel water! Na een paar mooie plaatjes te hebben geschoten stond 'Gods window' op het programma. Een uitzichtpunt in een jungle-achtige omgeving. We hadden mazzel, want dit punt kan helemaal bedekt zijn met wolken, maar vandaag was het redelijk helder...op wat mist na.

Deze route heeft volgens de boekjes het mooiste landschap van Zuid-Afrika. We hebben natuurlijk nog niet alles gezien, dus kunnen er nog geen echt oordeel over geven, maar dat het prachtig is, dat is zeker!

Vanavond op tijd naar bed, want morgen reizen we door naar Swaziland. Een rit van ongeveer 3,5 uur, dus dat is goed te overzien.

Jullie horen weer van ons!

• 24 Juli 2014 - 21:58

Familie Perlee:

Hallo luitjes,

Wat een gave foto's zeg, het zal nog lang niet alles overbrengen zoals jullie het zien en ervaren. Maar wij zitten er met open mond naar te kijken hoor! Jullie genieten enorm, dat is goed te zien. Lopen jullie niet van de ene in de andere verbazing? En hoe gaat het autorijden? Wij vroegen ons af of jullie in een busje zaten in het park of zelf reden? En hoe is het eten in de hotels? Al typische Afrikaanse gerechters gegeten? Wat een vragen hè in jullie vakantie, hihi!!

Wij hebben nu alle vijf hier vakantie. Morgen de tassen pakken en zaterdag alles in de auto stouwen, haha! Zaterdagavond rijden we richting Frankrijk, zo'n zin in! En de IPad gaat mee, dus we blijven jullie volgen hoor.

Liefs en vijf dikke kussen van ons XXXXX

• 24 Juli 2014 - 22:21

Irene Veldt-Boots:

Lieve familie,

We moeten elkaar af en toe even knijpen hoor hier, want het is ongelofelijk wat we hier allemaal al gezien hebben! We zijn er pas zes dagen, maar het voelt alsof we hier al veel langer zijn. De dagen vliegen voorbij, maar dat is alleen maar een goed teken volgens mij :-)

Het autorijden gaat goed. In het begin een beetje wennen, maar toch is het alweer snel gewoon. Chester wilde de eerste paar keer aan de verkeerde kant instappen om te gaan rijden en ik greep steeds mis als ik mijn gordel om wilde doen ;-) maar ook dat ging de tweede dag al een stuk beter. Het grote voordeel is dat het relatief rustig is op de wegen en dat de mensen keurig rijden. Hierdoor voel je je erg veilig in het verkeer.

In het Krugerpark hebben we zelf gereden...dat ging prima! Overzichtelijke wegen en je kon zelf je route en tijd indelen. Misschien gaan we nog wel een keer in een busje, maar dat laten we even afhangen van de mogelijkheden in de verschillende parken.

Het eten in de hotels en restaurants hier is prima. Je hebt veel soorten vlees en ook gewoon pasta's enzo...we hebben tot nu toe heerlijk gegeten. Ik heb al steenbok gegeten, niet verkeerd! Binnenkort willen we struisvogel gaan proeven, want dat wordt ook veel aangeboden...ben benieuwd!

Fijn klusje altijd, dat inpakken, maar het moet nou eenmaal gebeuren. Daarna kun je lekker de deur achter je dicht trekken en echt vakantie gaan vieren. Maar van wat we gezien hebben is het in Nederland ook prachtig weer geweest de afgelopen dagen...heerlijk hoor! Dus misschien hebben jullie het vakantiegevoel al wel een beetje te pakken?!

Nou, succes met inpakken morgen en zaterdag en alvast een hele goede reis gewenst!

Dikke kus van ons xx

• 25 Juli 2014 - 10:08

Jennifer :

Hoi Irene en Chester,

Superleuk dat jullie al zoveel hebben geschreven. Zo blijven we vanuit hier ook lekker op de hoogte van jullie Afrikaanse avonturen. Op wat pech in het begin na hebben jullie al veel geluk gehad zeg!! Mooie foto's ook! En toch in korte broek hé Ireen ;)
    Heel veel plezier verder, ik blijf jullie volgen.

x