Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Juli 2014 | Swaziland, Mbabane

Gisteren om 9.00 uur vertrokken vanuit Hazyview voor de rit naar Swaziland. Met hier en daar wat klein oponthoud kwamen we rond de middag bij de grens naar Swaziland aan. Een dubbele paspoortcontrole stond ons te wachten. Eerst werden al je gegevens met de hand opgeschreven op een groot kladblok en kreeg je je eerste stempel van Swaziland in je paspoort. We mochten door de slagboom en nog geen honderd meter verderop was de tweede check. Ditmaal werd alles digitaal ingevoerd en kreeg je je tweede stempel. Daarna mochten we dan eindelijk dit aparte deel van Zuid-Afrika in.

Na nog ongeveer anderhalf uur kwamen we bij ons hotel aan. Prachtig gelegen tussen de bergen en we besloten de rest van de middag even lekker van het Afrikaanse zonnetje te gaan genieten bij het zwembad.

Na een goede nacht slaap stond vanmorgen een tokkelparcours op het programma in het 'Malolotja Nature Reserve'. Dat was echt gaaf!! Eerst werden we in een open truck in een half uur naar het begin van het parcours gereden. Wat een geitenpad zeg, we werden helemaal door elkaar geschud in die truck! Na nog 10 minuutjes lopen kwam het eerste platform in zicht. We werden goed vastgesnoerd door de twee aardige gidsen die we bij ons hadden en toen konden we gaan. Wat een ervaring!! Er waren 10 platformen met daartussen lange kabels van de ene kant van de rivier naar de andere. Het uitzicht was prachtig, de wind door je haren en het gevoel dat je kon vliegen, echt fantastisch! Voor de laatste twee 'vluchten' moest je de kloof oversteken door middel van een behoorlijk wiebelige brug. Het was echt jammer dat het erop zat, maar wat hebben we genoten!

's Middags zijn we naar een wat kleiner wildpark geweest. Een park zonder asfaltwegen, maar met van dat rode, stoffige zand. Je kon er niet harder dan 25 km. per uur, maar dat gaf je mooi de tijd om de natuur te bekijken en de dieren te spotten. Veel zebra's gezien vandaag en ook weer een nieuw dier aan ons lijstje kunnen toevoegen...de krokodil!

Morgen verlaten we Swaziland alweer en gaan we op doorreis naar St. Lucia. Daar gaan we een sundowner boottocht doen over een meer met nijlpaarden en krokodillen. Heel benieuwd hoe we dat weer gaan beleven.

• 26 Juli 2014 - 21:54

Gerda En Cor:

Hallo Chester en Irene. Wij werden ook vandaag weer verrast door jullie uitdagende avonturen.
    We kunnen ons voorstellen dat t een hele belevenis is om zo de omgeving te verkennen en
    de wilde ruige natuur te ontdekken. Gelukkig hebben jullie geen hoogtevrees, want t ziet eruit alsof je in de trapeze bent. Leuke foto s ook met de gids erbij.
    T is tenslotte de man waar jullie je vandaag een beetje aan hebben moeten vasthouden, ondanks dat jullie waren vastgesnoerd haha.
    En nu morgen op naar de oceaankust. Heel veel vaarplezier en tot het volgende verslag.
    Groetjes van ons en dikke kus voor jullie XX

• 26 Juli 2014 - 23:08

Tamata:

wow wat een fantastische verhalen. Wat is dat genieten die prachtige natuur en de spanning of en zo ja welke dieren je gaat zien. zo speciaal! Deze reis vergeten jullie nooit meer. Geniet van alle schoonheid daar! En ik lees met veel plezier jullie verhalen!! veel plezier nog!

• 27 Juli 2014 - 21:58

Annemieke En Stefan:

Wauw, wat hebben jullie al veel beleefd. We hebben net even bijgelezen. Het klinkt geweldig allemaal. Met recht een droomreis. Zijn erg benieuwd naar wat jullie allemaal nog meer gaan beleven. Heel veel plezier!