Elephant Back Safari - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Elephant Back Safari - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Elephant Back Safari

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Inmiddels twee weken onderweg en wat zijn we aan het genieten! Elke dag maken we zulke mooie en bijzondere dingen mee dat we Nederland eigenlijk nog geen moment gemist hebben.

Neem nou gisteren....rond 9.10 uur vertrokken uit Graaff-Reinet en gelijk doorgereden naar het Addo Elephant Park. Rond 14.00 uur konden we, na een goede lunch, het park in begon ons laatste wildpark-avontuur. Wat hebben we weer veel gezien! Wat eigenlijk nog op ons wensenlijstje stond was het zien een kudde olifanten. Nou, aan die wens is ruimschoots voldaan!

Op een gegeven moment kwamen we bij een waterpoel en in de verte kwam een hele olifantenfamilie aanlopen. Wat een prachtig gezicht was dat, klein en groot door elkaar. De familie nam uitgebreid de tijd om in bad te gaan, super leuk om dat van dichtbij te kunnen volgen! Kort daarna brak er paniek uit bij de olifanten. Eén van de babyolifanten was in het water gevallen. Gelijk gingen ze in een compacte groep staan en klonk er een hoop getrompetter. Het kleintje probeerde weer op de kant te komen, maar gleed steeds terug in het water. Na een minuut of vijf lukte het één van de olifanten om haar slurf rond de kop van de babyolifant te krijgen en hem eruit te trekken. Er klonk applaus vanuit de auto's, echt een bijzonder moment was dat!

Vandaag één van de hoogtepunten van onze reis beleefd! Om 10.30 uur moesten we ons melden op een vliegveld in de buurt van Addo en werden we met een klein vliegtuigje naar een bergachtig terrein gevlogen. Dat was al een hele belevenis op zich! Daar aangekomen moesten we nog een klein stukje met een busje, tot we bij een soort boomhut aankwamen. Het duurde niet lang of er kwamen drie prachtige olifanten onze kant op. Vanaf het platform kon je op de rug van de olifant gaan zitten. Je moest je gids goed vasthouden, want het kon een hobbelig ritje gaan worden ;-)

Het gevoel dat je krijgt terwijl je op de rug van een olifant zit is eigenlijk niet te beschrijven. Zo'n immens beest onder je en je wiegt rustig heen en weer terwijl hij loopt. Echt comfortabel zat het niet, maar dat maakte ons echt niet uit! De rust van de omgeving, het geluid van de olifanten, de ruwe huid, de specifieke geur, alles bij elkaar maakte dit een fantastisch ervaring!!

Na de rit mochten de olifanten even 'spelen' en wij mochten ze volgen. Ze besloten om eerst een lekker waterbad te nemen en zich daarna vol te gooien met zand en modder. We stonden zo dichtbij dat ook wij af en toe wat spetters en zand op ons kregen...zo gaaf!

Tot slot mochten we de olifanten ook nog voeren. We kregen allemaal een emmer met biks en konden de olifanten door middel van korte commando's sturen. Handen vol biks gingen de slurf in! En hadden ze het in hun mond gegooid, dan was de slurf gelijk weer terug om nieuwe te halen. Als je zei 'trunk up', dan gooide de olifant zijn slurf de lucht in en sperde zijn mond wijd open. Je kon de biks dan zo zijn mond ingooien....en daarna moest je snel wegduiken, want die slurf kwam net zo hard weer naar beneden.

Na ongeveer twee uur namen we afscheid van de olifanten. We kregen nog een lekkere lunch en stapten daarna weer in het vliegtuigje voor de vlucht terug naar de hangar. Eenmaal in de auto raakten we niet uitgepraat over hoe bijzonder en gaaf deze ervaring was. Echt weer iets waar we nog lang, met een heel speciaal gevoel, aan zullen terugdenken!

• 03 Augustus 2014 - 22:36

Gerda:

Ches en Irene wat hebben jullie weer een indrukwekkende dag gehad. Ook dat vluchtje met dat vliegtuigje heel bijzonder. Maar wat een aparte sfeer als je dat filmpje ook ziet en dan hoor je t schuivelen van die olifanten. En die rust eromheen. Prachtig. Daar zullen jullie iid nog heel lang over napraten. Dit is echt een reis om noooooit meer te vergeten. Maar jullie hebben nog meer leuke dingen op t programma staan deze week. Goeie reis ook morgen weer en tot horens he!
    Liefs van ons XX

• 03 Augustus 2014 - 22:44

Gerda:

Na onze reactie hebben we de foto s ontvangen en bekeken. Zo te zien zijn jullie wel hele goeie maatjes met deze gigantjes zeg. Ze eten zelfs uit jullie hand. Wat een belevenis weer. XX

• 04 Augustus 2014 - 21:30

Rene Boots:

WAUW! wat gaaf, dit is toch wel een van de mooiste dagen tot nu toe gok ik! Ben weer helemaal bij en wat een verhalen.. Zo gaaf! Geweldige foto's en die lach is niet meer van jullie gezicht af te beitelen.. Ik ben heel blij voor jullie dat jullie het zo mooi hebben!

Wat een plaatjes, ik wacht op het volgende verslag! Dikke kus!