Een lekker druk dagje... - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Een lekker druk dagje... - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Een lekker druk dagje...

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vandaag hadden we een druk programma, maar alles wat we weer gezien en gedaan hebben was meer dan de moeite waard!

We zijn inmiddels in Oudtshoorn, een plaatsje midden op het platteland met meerdere struisvogelfarms. Gisteravond dan ook ons eerste struisvogelbiefstukje geproefd, was echt heerlijk!!

Vanmorgen zijn we onze dag begonnen op de Cango Wildlife Ranch. Een klein opgezet dierenpark met prachtige dieren. Onze tour begon om 9.50 uur en bracht ons eerst langs verschillende reptielen en roofvogelsoorten. Er werd veel bij verteld, erg interessant allemaal. Daarna was het kattengedeekte aan de beurt. Cheetah's, luipaarden, tijgers en leeuwen...allemaal van dichtbij te bewonderen en nog redelijk actief ook, erg leuk! Daarna het leukste en spannendste gedeelte van de tour...je kon met de dieren op de foto! Wij kozen voor de Cheetah-cubs Pippa en Peyton van 12 weken oud en de Tiger-cubs Suri en Sitara van 10 maanden oud. Zo bijzonder weer om zo dicht bij de dieren te kunnen komen. Er werden vele foto's geschoten, zowel met hun camera, als die van ons. Ook hebben we een afgedrukte foto meegekregen als blijvende herinnering.

Na de ranch zij we doorgereden naar de cango-grotten. Daar hebben we een rondleiding van een uur gevolgd. De gids kon erg boeiend vertellen over hoe de verschillende druipsteenformaties waren ontstaan. En als klap op de vuurpijl gaf hij ook nog een showtje weg door onder de grond een Afrikaans lied te gaan zingen. Door het galmen klonk het erg mooi. Andere mensen die ook uit Afrika kwamen begonnen met hem mee te zingen, we stonden er met veel plezier naar te luisteren.

De laatste stop van de dag was bij de Highland Ostrich Farm. Een struisvogelboerderij waar we ook weer een interessante rondleiding hebben gekregen. We hebben veel geleerd over de struisvogeleieren en hebben bijvoorbeeld ook gezien wat je allemaal van struisvogelveren kunt maken. Erg leuk was het voeren van de struisvogels. Je kreeg een handje mais en dat kwamen ze zo uit je hand pikken. De coördinatie van de dieren is niet heel goed, dus het kon zomaar zijn dat ze in plaats van de maiskorrels je vinger te pakken hadden. Struisvogels hebben geen tanden, dus gelukkig deed dat geen pijn ;-)

Na de rondleiding op de farm moesten we even een stukje met de auto om bij het buitenverblijf te komen. Hier kon je met een struisvogel op de foto en werd er een heuse struisvogelrace gehouden, super komsich!

Morgen zullen we, via een tussenstop in Hermanus (waar je heel goed walvissen kunt spotten vanaf de kust), doorrijden naar onze laatste bestemming....Cape Town! Hier zullen we de laatste dagen van onze reis gaan doorbrengen en langzaam gaan toewerken naar de terugkeer naar huis. We gaan onder andere nog Robbeneiland bezoeken, de Tafelberg op met een kabelbaan, naar Kaap de Goede Hoop en de stad zelf verkennen met de hop on - hop off bus. Genoeg te zien en te doen dus nog, we zijn hier nog niet klaar!

• 05 Augustus 2014 - 22:51

Tessa:

Echt leuk allemaal weer, door jullie verhalen wil ik nog liever naar Afrika! En wow een struisvogelrace, ik hoop dat ik dat een keer mag meemaken!!

• 05 Augustus 2014 - 23:13

Gerda:

Ja Ja dat was zeker een drukke dag vandaag. Maar wel weer hele leuke dingen beleefd en geleerd.
    Struisvogelrace lijkt ons heel grappig om te zien idd.
    Ja jullie reis gaat nu opschieten he. Maar jullie hebben nog veel leuke dingen op t programma.
    Hoop dat jullie nog walvissen kunnen spotten morgen. Genietse maar weer en tot t volgende verslag.
    Lieve groetjes van ons XX

• 06 Augustus 2014 - 10:29

Rene Boots:

Hahaha, dat zou toch top zijn.. Jullie als bruidspaar die aan komen racen op een struisvogel! Gewoon om de dag mooi te laten beginnen :) Jammer dat de reis al richting het einde toe loopt, maar jullie gaan vast nog heeel veel mooie dingen zien! Wij moeten het hier nog steeds met musjes, kraaien en ganzen doen..

Veel plezier vandaag, hoop dat jullie nog wat mooie dieren kunnen spotten! :)

• 07 Augustus 2014 - 17:06

Sjaak:

ik ben het met René eens dat die glimlach niet meer van jullie gezicht af te beitelen is. Het ziet er ook allemaal geweldig uit. iedere fotosessie word hier vol aandacht bekeken. Nog even terug komen op het lopen met de cheetahs, we hebben voor jullie hier in de dierenwinkel in De Rijp twee van die tuigjes gekocht zodat jullie thuis met de katten kunnen lopen.
    Houden jullie dat gevoel nog even vast van Zuid Afrika.
    veel plezier nog.
    XX pap

• 08 Augustus 2014 - 11:06

Danielle:

Wat een belevenissen allemaal weer! Prachtig om te zien en lezen weer! Mooie filmpjes ook via de app! Nog even veel plezier en tot snel!! Het zal me toch een fotoboek worden ireen!! Kussen uit corfu van jullie kleine nichtjes!