We zijn er.....Vancouver!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu We zijn er.....Vancouver!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

We zijn er.....Vancouver!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Augustus 2016 | Canada, Vancouver

Na een aantal dagen vol indrukken is het tijd om het eerste verslag te typen. Laat ik bij het begin beginnen...

Afgelopen zondag vertrokken we in alle vroegte richting Schiphol. We hadden wat extra marge ingebouwd vanwege de verscherpte controles en daardoor waren we keurig op tijd in de vertrekhal. Binnen 20 minuten door alle controles heen en daarna lekker aan een kopje koffie/thee op een terrasje. Om 11.00 uur mochten we opstijgen en begonnen we aan een relaxte en soepele vlucht. Fimpje gekeken, spelletje gedaan, boekje gelezen en van het mooie uitzicht boven Groenland genoten. Voor ons gevoel ging de vlucht lekker snel en om 11.20 uur plaatselijke tijd waren we geland op het vliegveld van Vancouver. Daar hebben we een taxi gepakt richting ons hotel. De kamer was nog niet klaar, daar moesten we nog tot 16.00 uur op wachten, dus konden we in de tussentijd de omgeving een beetje gaan verkennen.

Het bleek geen gewone dag te zijn in Vancouver....we waren middenin de Gaypride beland! Kleurrijk uitgedoste mensen met de ene creatie nog bijzonderder dan de andere, we hebben onze ogen uitgekeken. Vooral de regenboogkleuren kwamen overal terug; petjes, jurkjes, t-shirts, brillen, leggings, kettingen, stropdassen, vlaggetjes...je kon het zo gek niet bedenken of mensen hadden het op en aan. Er heerste een vrolijke sfeer en wat gelijk opviel was de vriendelijke houding van de mensen hier. Om 16.00 uur terug naar het hotel om naar onze kamer te gaan en het was het wachten meer dan waard! We bleken een upgrade te hebben gekregen naar een kamer op de 22e verdieping met uitzicht op zee...prachtig!! Het lukte ons om wakker te blijven tot 20.30 uur (5.30 uur Nederlandse tijd) en daarna hebben we ons bedje opgezocht.

De volgende dag zijn we in de Hop on -hop off bus gestapt en kregen we al een goede indruk van de stad. De eerste attractie waar we heen zijn gegaan was de Suspension Bridge. Dit is een houten hangbrug van 137 meter lang en 70 meter hoog over de Capilano rivier waar je met een paar honderd mensen tegelijk overheen loopt. Je kunt je voorstellen hoe dat is...druk, smal en heeeeel wiebelig! Maar het uitzicht was prachtig. Verder kon je ook nog een cliffwalk doen en met touwbruggen een route door de boomtoppen afleggen. Al met al een leuke, spannende ervaring. Daarna zijn we naar Stanley Park gegaan. Daar kon je naar een gebied met totempalen en was een prachtige rozentuin. We hebben de route met de bus afgemaakt en zijn daarna teruggegaan naar het hotel.

Gisteren was het hier typisch Nederlands weer...bewolkt, grijs en af en toe regenachtig. We zijn te voet Vancouver ingegaan en zijn begonnen met de Fly-over, wat was dat gaaf! Om een kleine indruk te geven, je neemt plaats in een soort achtbaan stoeltje die meebeweegt op de geprojecteerde beelden. Omdat het scherm gigantisch is lijkt het of je werkelijk aan boord zit van een helicopter. Je vliegt over de meest spectaculaire landschappen en ziet ook het Noorderlicht. Bij de Niagra Falls en de besneeuwde bergtoppen voel je de water -en sneeuwdampen in je gezicht. Je vliegt over hoge bergen en duikt over het randje zo de diepte in...net echt!

Verder hebben we door Gastown gelopen, de oude historische binnenstad van Vancouver en een bezoekje gebracht aan Chinatown. Tot slot hebben we een rondleiding gekregen door het BC-stadium, waar de openings -en sluitingsceremonie waren van de Olympische Spelen van 2010. Er was een hele tentoonstelling over de winterspelen en dat was erg interessant om te zien.

Vandaag halen we de huurauto op en zullen we in twee etappes richting Banff rijden. Daar zullen jullie opnieuw van ons horen. Liefs!

• 04 Augustus 2016 - 00:22

Gerda:

Lieve Chester en Irene, bedankt voor jullie foto s en verslag. Zo te zien en te lezen, hebben jullie al een leuke start gemaakt aan de Canadese westkust. En nu op naar t binnenland.
    Lieve groetjes van ons.xxx

• 04 Augustus 2016 - 15:52

Han:

Ziet er goed uit lieverds! Veel plezier

• 06 Augustus 2016 - 11:38

Gre:

Wat al weer kan beleven in een paar dagen Vancouver. Met zo veel mensen op een wiebelige hangbrug. Doodeng maar de moeite waard als ik jullie zo hoor. Op naar de volgende plaats en we lezen wel weer wat jullie daar weer meemaken. Xx uit de Rijp