Wat een natuurschoon! - Reisverslag uit Banff, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Wat een natuurschoon! - Reisverslag uit Banff, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Wat een natuurschoon!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Augustus 2016 | Canada, Banff

Woensdagochtend zijn we rond het middaguur vetrokken vanuit Vancouver. Toen we eenmaal de drukte van de stad achter ons konden laten, merkte je gelijk dat het een stuk rustiger werd op de weg.

De eerste etappe naar Kelowna was gelijk de langste die we op het programma hadden staan. Onderweg veel verschillende soorten landschappen gezien dus er was genoeg om naar te kijken en van te genieten.

Donderdag hebben we een rit van 3 uurtjes gemaakt richting Revelstoke. Omdat de kamer nog niet klaar was in het hotel zijn we eerst doorgereden naar Mount Revelstoke. Een berg van 2600 meter hoog waar je voor een groot deel met de auto naar boven kon. De laatste kilometer kon je te voet afleggen en dat hebben we gedaan. Wat we niet wisten was dat er op de top van de berg een enorme zwerm muggen aanwezig was. Je kon geen seconde stilstaan of je werd bedolven onder de muggen. Snel een paar foto's gemaakt en toen nog sneller weer richting de auto. Helaas konden we niet voorkomen dat we behoorlijk vaak geprikt zijn ( lees Chester 1x en Irene zo'n 20x). Rond 16.00 uur konden we terug naar het hotel en namen we intrek in het prachtige 3 Valley Lake Chateau. Een opvallend rood gebouw met mooie, bloeiende tuin en uitzicht op het meer. Daar hebben we ook even lekker van het zonnetje genoten die daar uitbundig scheen.

Gisteren stond de rit naar Banff op het programma. Onderweg hebben we tussenstops gemaakt bij the Natural Bridge, Lake Louise en the Bow Falls. Je kon wel foto's blijven maken, want wat was alles mooi! Het contrast was ook heel bijzonder...van het geweld van de watervallen, naar de rust van Lake Louise.

Vandaag gaan we naar ons volgende onderkomen bij Emerald Lake en op de weg daar naartoe gaan we naar Johnston Canyon (een park met watervallen) en hopen we Moraine Lake aan te kunnen doen. Tot over een paar dagen, dan horen jullie weer van ons!

• 06 Augustus 2016 - 17:58

Kees Boots:

Lieve schatten, wat weer een prachtige ervaring voor jullie!! Schitterend die natuur daar. Geniet ervan met elkaar. Dikke kus van ons XX

• 06 Augustus 2016 - 21:23

Sjaak:

en het word alleen nog maar mooier. Banff met de heet water bronnen. The Rocky Mountains. zo kan ik nog wel even doorgaan. de Olympische Piste van Banff. Ronald Reagan zou wel zeggen:
    You aint seen nothing jet. Heel veel plezier verder en we horen weer van jullie XX

• 07 Augustus 2016 - 00:04

Gerda:

Mooi te horen dat jullie al zo ver zijn gekomen in Banff, de meest oostelijke plaats van
    jullie reis. En nu verder genieten van al het andere moois wat jullie nog gaan tegenkomen.
    We horen elkaar weer snel. Liefs xxx

• 07 Augustus 2016 - 19:13

Dag lieverds,

Wat gaaaaaaffff! Wat ziet dat er allemaal prachtig uit zeg....sommige foto's zijn gewoon betoverend...zodat je bijna niet gelooft dat het echt is! De 'oooh's' en 'aaah's' zullen dagelijks veelvuldig uit jullie monden komen, vermoeden wij zo

• 07 Augustus 2016 - 19:29

Nova, Ed & Jen:

Erg leuk voor de thuisblijvers om jullie indrukken en ervaringen te lezen en te zien. Wij kijken nu alweer uit naar jullie volgende bericht en foto's!

Wat grappig dat jullie in Vancouver nog van de GayPride mochten meegenieten. Gisteren was dit in Amsterdam, waarbij iedereen los ging in de stad, zagen wij op tv. Aankomend weekend gaan wij naar Antwerpen (hotelbon van pa en ma met Kerst) en daar is het dan ook het hele weekend!

• 07 Augustus 2016 - 19:35

Nova, Ed & Jen:

Wij wensen jullie heel heel plezier op de huidige bestemming aan het prachtige meer (wat jullie via WhatsApp stuurden), ga lekker genieten daar!!

Liefs en dikke kus van ons uit Castricum XXX