Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 Augustus 2016 | Canada, Victoria

De internetverbinding was de afgelopen dagen niet echt toereikend om een verslag te uploaden, vandaar dat het een paar dagen langer heeft geduurd voordat we iets van ons konden laten horen.

We waren gebleven bij Whistler, een stadje dat in de winter in het teken staat van sneeuw en skieën en waar je in de zomer lekker kunt wandelen en kunt genieten van de overblijfselen van de Olympische Spelen van 2010. Na een autorit van ruim 5 uur konden we gelukkig gelijk inchecken in ons hotel. Niet lang daarna zijn we het stadje ingelopen en gingen we op zoek naar de Olympische ringen. Al snel vonden we ze en na een aantal foto's zijn we op ons gemak de rest van Whistler gaan bekijken. Een heel gezellig stadje met veel winkeltjes en restaurantjes.

De volgende dag zijn we naar het Olympisch park gereden, op ongeveer een half uurtje van het stadje. Bij aankomst kon je beginnen met het uitproberen van de sport biathlon....nou, dat wilden wij wel. Na een korte uitleg mocht ik beginnen. Een geweer, liggend op de grond en 5 rondjes ter grootte van een cd op 50 meter afstand. Door de loop van je geweer moest je zorgen dat er twee rondjes in elkaar schoven en dan kon je de trekker overhalen....raak!! En dat 5x achter elkaar, stiekem ben ik daar best wel een beetje trots op. Daarna was Chester aan de beurt en die voelde de druk van het presteren. Maar ook hij schoot 5x raak! Echt gaaf om een keer te doen en ik denk dat wij een volgende keer met heel andere ogen naar deze sport zullen kijken.

Na het schieten hebben we fietsen gehuurd en zijn we het park gaan verkennen. Je kon bij de ski-schansen kijken en over het biatlon parcours rijden. Leuk om te doen en na een uurtje hadden we het allemaal wel gezien.

'S middags wilden we even van het mooie weer genieten bij een meertje; Lost Lake. Een wandeling van normaal een half uurtje, maar wij hadden de naam wel erg letterlijk genomen....we waren de weg kwijt. Na ruim 2 uur in de bloedhitte kwamen we dan eindelijk aan bij het meer en om het allemaal nog erger te maken, het strandje bij het meer was gesloten. De reden....paddentrek! Iniemienie kikkertjes die over de weg liepen en dat proces mocht niet verstoord worden. Nog maar even snel een duik genomen in het koude meer om toch nog iets van ons oorspronkelijke plan uit te voeren en daarna zijn we teruggekeerd naar het hotel. Dit keer via de juiste weg en inderdaad in een half uurtje ;-)

De dagen daarna stonden vooral in het teken van autoritten en strandjes opzoeken om toch ook nog een beetje het zomervakantiegevoel te ervaren. En na die wat rustigere dagen waren we wel weer toe aan wat spanning. Er stond een walvissentour op ons programma in Tofino. We hadden er ontzettend veel zin in, maar helaas was de tour een tikkeltje teleurstellend. Toen we 's ochtends opstonden was het zwaar bewolkt en erg mistig. Niet echt de ideale omstandigheden dus om de open zee op te gaan. Het was ontzettend koud en je kon niet veel zien. Door de flinke deining konden we niet echt ver van de baaien af om op zoek te gaan naar de walvissen. Gelukkig hebben we er toch 2 van een afstandje kunnen zien en waren er ook nog wat otters en een dolfijn in de buurt van de boot. Maar al met al was dat niet echt waar we voor kwamen en hebben we er door de kou ook niet echt van kunnen genieten. Daarom hebben we besloten in Victoria in de herkansing te gaan.

Vanmorgen zijn we naar Vicoria gereden, onze laatste bestemming. Onderweg een tussenstop gemaakt in Chemainus. Een authentiek stadje met allerlei mooie muurschilderingen op verschillende huizen en gebouwen. Het was echt alsof je door een schilderij liep...prachtig! En daarna zijn we nog naar de Butchard Gardens gegaan. Schitterende tuinen, volop in bloei en het rook er heerlijk.

Morgen gaan we de zee weer op en hopen we aan het einde van de dag een mooi verslag te kunnen maken van onze belevenissen. Jullie horen dus snel weer van ons!

• 19 Augustus 2016 - 15:34

Sjaak:

we vonden het al een beetje erg rustig maar dat blijkt nu wel waarom. leuk verslag van de afgelopen dagen maar ik hoop echt voor jullie dat de walvissen echt gespot kunnen worden. dat lijkt me zeer indrukwekkend.
    we horen het wel van jullie. geniet nog even met volle teugen en goed nieuws voor jullie, volgende week wordt het hier bokheet. volgens Piet kans op een hittegolf. groetjes pap XX

• 19 Augustus 2016 - 17:02

Tineke Bakker:

Gister begonnen met lezen. Kon het niet eerder vinden.
    prachtige verhalen en schitterende foto's.
    Het belangrijkste is dat jullie heerlijk genieten.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes Piet en Tineke

• 19 Augustus 2016 - 18:55

Kees Boots:

Wat weer een prachtige belevenis deze reis!! Om nooit meer te vergeten. Geniet er nog maar van want voor jullie het weten is het alweer tijd voor de thuisreis. Veilige vliegreis terug en tot snel. Dikke kus van ons XX.

• 20 Augustus 2016 - 00:13

Gerda:

Ook nu weer leuk gelezen te hebben dat jullie zoveel verschillende dingen hebben gedaan en op
    verrassende locaties zijn geweest zoals in dat stadje met de muurschilderingen.
    En ook leuk dat jullie nog iets van de sfeer hebben meegekregen van de winterspelen aldaar.
    Inmiddels hebben jullie de nodige kilometers wel afgelegd en resteren er nog n paar om in Vancouver te komen. En dan is de cirkel van jullie reis in Canada rond. We wensen jullie een hele goede reis terug en zien elkaar snel. Liefs pa en ma xxx