Als in een sprookje... - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Als in een sprookje... - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Als in een sprookje...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 Augustus 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Zaterdagochtend vroeg vertrokken uit Banff richting Johnston Canyon. Via een wandelroute van ongeveer een uur zijn we naar de Lower Falls en de Upper Falls geweest. De omgeving en de natuur daar was prachtig...je liep via bruggen en houten vlonders over rivieren en langs de watervallen. Onderweg kwamen we een hele nieuwsgierige en fotogenieke eekhoorn tegen, die bijna in de camera kroop om op de foto te mogen. Erg schattig!

Via de Bow Valley Parkway zijn we doorgereden naar ons hotel bij Emerald Lake. Stel je voor...bergen met besneeuwde toppen, diverse soorten groene bomen, een meer met het mooiste turquoise water, bootjes en kano's op dat meer en een soort blokhutten om in te slapen. Echt een sprookje, wat was het daar schitterend mooi! De rust, de natuur, veel meer hadden wij niet te wensen op dat moment. We besloten dan ook de volgende dag een rustdag in te plannen en hier optimaal van te genieten.

De volgende ochtend hebben we het meer in de rondte gelopen, een mooie wandeling van 5,3 kilometer met vanuit elke hoek weer een ander uitzicht op het meer. 'S middags zijn we in de kano gestapt en hebben we vanaf het water allles bekeken. Het was deze dag schitterend weer, dus het kon eigenlijk niet beter.

Helaas moesten we deze plek de volgende dag verlaten. Voor ons lag de Icefield Parkway...een van de mooiste ritten ter wereld wordt gezegd. We waren nog maar kort onderweg en zagen toen waar we al een paar dagen op hoopten; we belandden in een bear jam. Een file van auto's, omdat er waarschijnlijk een beer te zien was. En ja hoor, een zwarte beer in de kant van de weg, die heerlijk van de blaadjes aan het eten was. Wat een gaaf gezicht!! Onze dag was toen al goed en zelfs het slechte weer wat ons tegemoet kwam, maakte ons daarna niet meer uit.

Gisterochtend weer regen, maar we besloten toch langs Peyto Lake te rijden. Daar was het gelukkig even droog, dus hadden we een mooi uitzicht op weer zo,n betevorend mooi meer. Daarna verder omhoog gereden en tussenstops gemaakt bij de Sunwapta en Athabasca watervallen. Ook zijn we nog naar de rand van een gletsjer gelopen, wat was het daar koud!!! Het waaide hard en je oren en handen vroren bijna van je hoofd, maar het was wel heel mooi om de ijslaag even van dichtbij te zien.

Aan het einde van de middag klaarde het op en hebben we de Five Litte Lakes trail gelopen. Dat het weer hier snel kan omslaan hebben we daar gemerkt. We begonnen met een heerlijk zonnetje en blauwe lucht, maar halverwege de trail begon het te rommelen en kwamen er zwarte luchten het gebied binnendrijven. Het onweer zat ons op de hielen en het laatste stuk hebben we in een flink verhoogd tempo afgelegd. Vlakbij de auto kwamen er al dikke druppels uit de hemel vallen, dus toen nog maar even een sprintje ingezet. Toen we veilig in de auto zaten barstte het goed los, we waren net op tijd...wat een avontuur!

Nu zitten we in ons hotel in Jasper en zijn we alweer halverwege onze reis. De tijd vliegt, we zien ontzettend veel en we genieten volop! Jullie horen snel weer van ons, xx

• 10 Augustus 2016 - 19:17

Gre:

Wat weer een leuk verslag met prachtige foto's. Het vliegt idd. voorbij. Maar daar moeten jullie nog maar niet aan denken. Het is iedere keer weer een verrassing waar jullie belanden, maar alles is even mooi. Blijf er van genieten en we horen weer gauw van jullie. Xx

• 10 Augustus 2016 - 19:49

Sjaak:

inderdaad, het lijkt alsof je in herhalingen vervalt maar dat is Canada ten voeten uit. ook in de omgeving van Jasper is weer genoeg te zien en te beleven. maar ik hoor nog niet de kreet waar ik op zit te wachten. Yes, we got him (thermometer) maar goed, ik kan wachten. Haha, geniet nog maar lekker daar. groetjes XX

• 10 Augustus 2016 - 23:45

Gerda&Cor:

Jullie hebben nu de meest noordelijke plaats van jullie vakantie bereikt en zijn inmiddels halverwege
    jullie rondreis.Maar t blijft een voortdurende aaneenschakeling van indrukwekkende locaties
    en landschappen. Zo mooi allemaal. Geniet nog maar van al het moois wat jullie gaan tegenkomen.
    lieve groetjes