Wat een beestenboel! - Reisverslag uit Sun Peaks, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Wat een beestenboel! - Reisverslag uit Sun Peaks, Canada van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Wat een beestenboel!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 Augustus 2016 | Canada, Sun Peaks

Afgelopen woensdag stond de skytram van Jasper op ons programma. Jan Doets had de rit van 11.27 uur voor ons geboekt en je moest je zo'n 20 minuten van tevoren melden. We waren op tijd bij ons hotel vertrokken, maar waar we geen rekening mee hadden gehouden was een overstekende trein. Waar je soms in Nederland kan balen als de spoorbomen net voor jouw neus sluiten, is dat echt peanuts met wat je hier te wachten staat. Ruim een kwartier hebben we staan wachten op een passerende trein!! Jeetje, wat zijn die dingen lang...er kwam echt geen einde aan. Ik denk dat er wel 150 wagons achter de trein hingen. Al met al werd het behoorlijk spannend of we op tijd bij de skytram zouden zijn. Gelukkig werd er niet moeilijk gedaan en mochten we een paar wagonnetjes later mee omhoog.

De rit naar boven duurde zo'n 7,5 minuut. Hoe hoger we kwamen, hoe meer we in de wolken terecht kwamen. Eenmaal boven was het uitzicht niet waar we op gehoopt hadden.....we zagen eigenlijk helemaal niks ;-) Na een half uurtje rondgelopen te hebben wilden we eigenlijk weer naar beneden gaan, maar weer zo' n plotselinge weersverandering. Het trok open en we werden toch nog getrakteerd op een mooi uitzicht.

Na de skytram zijn we richting Maligne Lake gereden. Een mooie rit door de bergen. Bij het meer hebben we de Moose trail gelopen en zagen we tot onze grote verrassing ook echt een moose!! Wel ver weg, maar hij ( of zij, dat weten we niet helemaal zeker) was lekker aan het badderen. Ook zagen we nog een hertje, maar die was ons te snel af voor een foto.

Gisteren zijn we vroeg vertrokken vanuit Jasper richting Blue River voor een berensafari. Ons werd verteld dat je de meeste kans op beren had in de vroege ochtend, dus wij wilden op de eerste boot van 9.00 uur zitten. We zaten om 7.15 uur in de auto, want het was nog een flink stukje rijden. Tijdens de rit kwamen we in de kant van de weg al 2 elk's en een zwarte beer tegen. Dit zorgde natuurlijk voor enig oponthoudt, dus we gingen uiteindelijk met de boot van 9.15 uur de rivier op. Wat een ervaring! We scheurden over het water en moesten allemaal alert zijn op bewegende bosjes en takken. Al snel was het raak...2 zwarte beren bij het water. We hebben de beren een tijdje gevolgd en mooie foto's kunnen nemen. Helaas hebben zich niet meer beren laten zien, maar we hebben wel een eagle gezien en zijn uitgestapt bij een mooie waterval. Na een uur waren we terug bij het startpunt en kregen we van de gids nog uitleg over de beren en hun leefgebied, erg interessant.

Toen we verder reden richting ons hotel zat er in de kant van de weg nog een zwarte beer, een kleintje, maar ook deze was ons te snel af voor een foto. We hebben nog 2 watervallen bezocht in Wells Gray National Park en zijn daarna neergestreken in ons onderkomen. Een lodge middenin de natuur, zonder netwerk en tv, echt even back 2 basic. We hebben gezellig gekletst en spelletjes gespeeld met de andere Nederlandse stellen en gezinnen die we hier ontmoet hebben tijdens onze reis. Iedereen doet ongeveer hetzelfde rondje en je komt elkaar zo nu en dan weer tegen, erg leuk!

Vandaag hebben we hier in Sun Peaks even heerlijk van het zonnetje genoten bij Paul Lake en maken we ons op voor een lange rit morgen naar Whistler. Op Vancouver Island zullen we weer van ons laten horen.

• 13 Augustus 2016 - 08:09

Danielle:

Wat ontzettend prachtig allemaal weer!! Wat een supermooie foto's en leuk om te lezen wederom! Geniet nog heerlijk samen! Dikke kus van ons uit een heerlijk Harskamp!

• 13 Augustus 2016 - 17:12

Sjaak:

het is weer leuk wat jullie doorsturen. ieder verslag is even enthousiast als het vorige. maar je blijft je verbazen over wat je allemaal tegenkomt in Canada. blijf genieten en de groeten van ons allemaal uit De Rijp. XX

• 14 Augustus 2016 - 00:10

Han: