Back at home! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Back at home! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Back at home!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Augustus 2016 | Nederland, Zuidoostbeemster

Jullie hadden nog een laatste verslag van ons tegoed, alleen waren we daar de laatste dag niet meer aan toegekomen. Daarom nu nog even een korte update van onze laatste vakantiedag.

Toen we vrijdagochtend opstonden was het prachtig weer, een goed vooruitzicht dus voor op de boot. We vertrokken om 10.00 uur uit de haven en al snel kwam er een melding binnen dat er een walvis was gespot. Toen we op de aangegeven plek kwamen zagen we inderdaad een bultrug. Onder water verplaatste hij zich steeds behoorlijk ver, dus hij was moeilijk te volgen. We gingen daarom naar een andere melding en daar konden we een walvis van dichtbij een tijdje volgen, wat een enorm beest! Er zwommen vlakbij ook nog een paar zeeleeuwen voorbij en er sprong een dolfijn even verderop uit het water. Genoeg om naar te kijken. Later zijn we nog naar een eilandje gevaren dat vol lag met zeeleeuwen en zeehonden...jeetje wat stonk het daar en wat kunnen die beesten een lawaai maken! Maar we konden ze wel even goed bekijken. Voor het eiland dobberde nog een otter. Helaas waren de orka's vandaag weer niet te vinden, maar de andere dieren en het mooie weer maakte een heleboel goed.

'S middags zijn we Victoria ingegaan om nog wat cultuur te snuiven. We hebben een rondleiding gedaan door het parlementsgebouw, zijn naar een park geweest met totempalen en hebben de oudste straatjes van de stad bekeken. ' S avonds nog een laatste keer gegeten bij onze favoriete restaurantketen 'the old spaghettifactory' en daarna terug naar het hotel.

De volgende ochtend stonden we om 5.30 uur op om op tijd bij de ferry richting Vancouver te zijn. En om 13.00 uur vertrok ons vliegtuig weer naar Nederland. De vlucht duurde lang voor ons gevoel, dus we waren blij dat we er weer waren.

Terugkijkend op de afgelopen drie weken hebben we een fantastische reis achter de rug! Vooral de eerste twee weken waren schitterend en vaak adembenemend mooi. De natuur, de blauwgroene meren en de dieren die we onderweg zijn tegengekomen, heel bijzonder allemaal! De laatste week was wat rustiger, maar hebben we ook lekker op het strand kunnen liggen en van het zonnetje kunnen genieten. We zullen het land missen en dan vooral de rust en de ruimte die je daar ervaart. Alle mensen zijn zo aardig en behulpzaam en houden rekening met een ander. Daar zullen we met hele warme gevoelens aan terugdenken.

We zijn een schat aan ervaringen en belevenissen rijker en zijn ontzettend blij dat we deze reis hebben kunnen maken. Bedankt voor alle berichtjes die we tijdens onze reis van jullie hebben ontvangen, dat vonden we erg leuk!