Het begint te kriebelen....nog 3 dagen!! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu Het begint te kriebelen....nog 3 dagen!! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Irene Veldt-Boots - WaarBenJij.nu

Het begint te kriebelen....nog 3 dagen!!

Door: Chester en Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Augustus 2018 | Nederland, Zuidoostbeemster

Afgelopen januari, na verschillende mailwisselingen met het reisbureau Bon Travel, besloten wij dat het weer tijd was voor een nieuw avontuur. We waren op zoek naar weer iets heel anders dan Zuid-Afrika en Canada en kwamen uiteindelijk uit op het prachtige Belize!

De medewerkers van het reisbureau gaven aan dat Belize een ontzettend veelzijdige bestemming is en voor velen ook nog een onbekende bestemming. Belize heeft het op een na grootste koraalrif ter wereld en in de binnenlanden ongerepte regenwouden. Tijdens de reis is het mogelijk om diverse activiteiten te ondernemen, waaronder:

- snorkelen met schildpadden op het prachtige rif
- genieten van witte zandstranden met wuivende palmbomen
- trekken door de regenwouden naar de mooiste Maya tempels
- brulapen ontmoeten en de mooie, gekleurde toekans zien

Wie wil dat nou niet!!

Al die maanden leek de reis nog ver weg, maar inmiddels is het gewoon bijna zover. Over 3 dagen stappen we in het vliegtuig voor een 20-daagse rondreis. Avontuurlijk als we zijn, wilden we op onze vakantiebestemming graag weer zelf kunnen rijden en dat was hier gelukkig mogelijk.

Je kunt alleen nog niet rechtstreeks naar Belize vliegen. Vandaar dat we eerst een tussenstop hebben in Atlanta (Amerika). Daar overnachten we, zodat we de volgende dag, fris en fruitig, het laatste stukje door kunnen vliegen naar Belize.

We zullen daar worden opgehaald door medewerkers van ons eerste verblijf, Black Orchid Resort. En de dag daarna, op donderdag 9 augustus, staat dan gelijk onze eerste excursie gepland. We gaan naar Lamanai, waar we onze eerste tempels zullen gaan zien.

Op vrijdag 10 augustus halen we onze huurauto op, een 4x4 Ford Ranger, en dan kan het avontuur gaan beginnen! We reizen naar San Ignacio, Hopkins, Punta Gorda, Placencia en eindigen op het eiland San Pedro.

We zijn ontzettend nieuwsgierig naar wat deze reis ons weer gaat brengen en hoe gaaf zou het zijn als Chester zijn grote droom ook nog werkelijkheid kan gaan worden....een tapir in het wild zien! ;-)

Uitgerust met reisgidsen, goede rugzakken, snorkelmaskers, insectenspray, muggenarmband, vacuümpompjes voor na een insectenbeet en (ja, ja....we zijn gezwicht) afritsbroeken, denken we dat we goed voorbereid zijn.

Gedurende onze reis zullen we jullie weer op de hoogte houden van onze belevenissen. We hebben er ontzettend veel zin in en hopen jullie op deze manier weer een beetje mee te kunnen nemen op onze reis. Nu eerst de koffers inpakken en dan horen jullie volgende week weer van ons...vanuit Belize!!

• 04 Augustus 2018 - 15:07

Gerda:

Wat een leuk voorproefje van jullie aankomende reis. Ook wij zijn heel benieuwd naar deze bijzondere reis die jullie gaan maken.En kijken nu al uit naar het eerste reisverslag.Succes nog met jullie laatste voorbereidingen.Liefs Gerda x

• 04 Augustus 2018 - 19:04

Annelies:

Ik kijk er naar uit; familie doorzon Veldt in de afritsbroek!

• 05 Augustus 2018 - 12:11

Sjaak Boots:

het gaat ongetwijfeld weer een heel avontuur worden. maar daar zijn jullie goed in om dergelijke vakanties te plannen en daarna te beleven.
    heel veel plezier tijdens jullie trip. we zien jullie update`s wel weer via dit medium. gr. pap en mam

• 06 Augustus 2018 - 15:47

Kees Boots:

Een prachtige reis in het vooruitzicht! Ga er ontzettend van genieten met z'n tweeen!! Dikke knuffel van ons! X

• 07 Augustus 2018 - 20:17

Floor:

Jullie zitten inmiddels in Atlanta als het goed is en morgen wacht dan dus het laatste stukje naar Belize. Het klinkt werkelijk fantastisch allemaal en we hopen dat jullie optimaal kunnen gaan genieten van al het moois dat Belize te bieden heeft (inclusief tapir, haha)!!
    Heel veel reisplezier en be safe!
    liefs!